Vabiva te v psihoterapevtsko skupino za mladostnike, ker verjameva, da si v obdobju, ko morda ni najlažje usklajevati šolo, odnose, interese, želje, upanja, občutenja… Vendar je pomembno, da se zavedaš, da je to obdobje hkrati tudi obdobje razcveta, iskanja svojih lastnih virov in moči. Je čas, ko se porajajo vsa mogoča vprašanja, ideje, ki se prepletajo tudi z najzahtevnejšimi življenskimi temami. Ko iščeš globoke odgovore v sebi in v družbi. Prav zdaj pa imaš tudi neomejen potencial za raziskovanje in spoznavanje same/ga sebe ter odnosov, ki jih tvoriš z drugimi. Poleg tega pa se lahko naučiš kako poskrbeti zase in za svoje duševno zdravje.

Prav zaradi tega te v našem terapevtskem centru Obelisk vabiva, da se nam pridružiš na psihoterapevtski skupini, kjer boš lahko raziskoval/a vse to in še več, saj si ti prihodnost našega odraslega sveta in si nama pomembna/en.

 

Število mladostnikov v skupini:

V skupini je od 5-10 udeležencev in dve terapevtki.

Starostni skupini:

Mlajši mladostniki: v mlajšo skupino sprejemamo udeležence stare med 14-16 let

Starejši mladostniki: v starejšo skupino sprejemamo udeležence stare med 17-21 let

Frekvenca in dolžina:

Skupina bo potekala enkrat tedensko 1uro in 15min. Ob večjem številu udeležencev (nad 8-10), se skupina lahko podaljša na uro in pol ob soglasnem strinjanju vseh v skupini. Skupini se bosta sestajali tedensko, s pričetkom v oktobru in koncem v maju 2026, razen v času šolskih počitnic in morebitnih praznikov.

Termina:

Mlajši mladostniki: torek ob 18.45, prvo srečanje 7.10. 2025

Starejši mladostniki: torek ob 17.15 – 18.30, prvo srečanje 7.10. 2025

Cena: 150 EUR/mesec

Program je strokovno sestavljen tako, da nagovarja notranje moči posameznika, krepi voljo za socialno vključevanje in prosocialno vedenje ter na splošno spodbuja pozitivno naravnan razvoj samopodobe za mladostnice/ke ter jih pripravlja na prehod v odraslost.

Skupinska dinamika sledi procesu oblikovanja in razvoja skupine: od vključevanja in spoznavanja, vzpostavljanja medsebojnega povezovanja, zaupanja in sodelovanja, pa do zadnje faze zaključevanja in poslavljanja.

Pomemno je, da so v skupino vključeni mladostniki/ce istega razvojnega obdobja, saj se med njimi lažje razvije odnos, ki omogoča deljenje stisk, idej in pogledov. Ob vodstvu izkušenih terapevtk, ki zagotovijo varen in podporen prostor, se razvija boljše vzajemno razumevanje, podpiranje in sočustvovanje. Biti viden, slišan in razumljen v terapevtski skupini je cilj in hkrati ključ za spremembe udeležencev, ki ga lahko odnesejo s seboj v vsakdanje življenje.

Raziskave so pokazale, da je lahko skupinska terapija prav tako učinkovita kot individualna. Kadar terapija vključuje cilj socialne integracije (to je lahko cilj pri mnogoterih težavah kot so anksioznosti, depresije, motenj zaznavanja telesne samopodobe, asocialne tendence…), pa je skupinska terapija celo učinkovitejša kot individualna.

Skupinska terapija spodbuja pozornost usmerjeno v skupino, v skupinsko znanje, izkušnje in čutenje. To omogoča posamezniku širok in objektivnejši spekter pogledov med katerimi se lahko sam umesti. Pomoč pri temu pa nudita terapevtki, ki s svojim znanjem ter strokovnostjo vodita pot do potrebnih uvidov, napredkov in predvsem sprememb.

Skupinsko psihoterapijo za mladostnike vodita dve strokovno usposobljeni in izkušeni psihoterapevtki Irena Kuntnarič Žibert in Irena Valdes. Njuno sodelovanje je že utečeno, saj je rezultat večletnega raznovrstnega strokovnega povezovanja. Med drugim uspešno sodelujeta v projektu socio-terapevtskega Tabora samostojnosti in povezanosti za otroke in mladostnike. Obe si prizadevata za vzpostavitev trajne varnostne mreže za otroke in mladostnike ter celostne obravnave, namenjene različnim potrebam otrok in mladostnikov ter njihovih sistemov (družinskih, šolskih, zdravstvenih…).  

 

Cilji skupine:

  • Nudenje preventive in psihoedukacijske podpore mladim;
  • krepitev samopodobe udeležencev;
  • krepitev prosocialnih veščin v skupini;
  • učenje strategij zdravega načina življenja;
  • razvijanje in prepoznavanje vrednosti medosebne povezanosti;
  • odkrivanje lastnih notranjih moči;
  • povečanje občutka lastne kompetentnosti in samopotrditve;
  • spodbujanje izražanje, razumevanja in ozaveščanja lastnega doživljanja;
  • spoznavanje, sprejemanje in razumevanje doživljajskega sveta drugih mladostnikov v skupini – empatija;
  • učenje oz. izboljšanje komunikacije z vrstniki.

"Vse kar mladostniki potrebujejo, je malo pomoči, malo upanja in nekoga, ki verjame vanje." (Magic Johnson)